Saturday, October 30, 2010

Beranak Kali Kedua

arnab kami, Melor, beranak lagi..

excited sangat untuk anak2 kali ini. kami cuba sebaik mungkin untuk mengelakkan tragedi pada anak kelahiran pertama supaya tak berulang.

kelahiran kali ini, ada empat ekor. malang sekali, kami tak bersedia langsung dengan kelahiran kali ini. jadi Melor beranak di dalam sangkar bersama dengan penjantan. jadi, ada anak arnab yang kena gigit dengan jantan tersebut. 2 ekor saja anak arnab yang sempurna sifatnya.

kami masih dalam proses menimba ilmu dan pengalaman, jadi diharapkan pengalaman lepas dapat membantu kami kali ini.

terima kasih.

2 comments:

  1. Catatan pengalaman pengurusan ternakan arnab sesi pemantauan bunting dan kelahiran. Kesilapan pertama harus dijadikan panduan. Berdasarkn fakta ini, pengalaman pertama tuan tidak dijadikan panduan. Utk pengetahuan, setiap kelahiran dan proses mengawan hendaklah ada catatan tarikh. Ini utk memudahkan pengiraan tarikh kelahiran dan persediaan kelahiran. Buatkn rekod asas supaya kelahiran akan datang memberikan pulangan yg diharapkan. TK. Zaha salleh..http://arnab-manja.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. kami ada catatan tarikh, cuma arnab tersebut beranak lebih awal dari yang sepatutnya. jadi kami pun agak kelam kabut.

    anyway, terima kasih atas pandangan tuan.

    ReplyDelete